Väcker känslor

2014-05-26 @ 22:53:00
 
 
Några av er har säkert redan sett den här videon och ni andra borde göra det nu. 
 
Såhär skriver Andrea på sin blogg; 

"'Vilka är Ni?'Detta är titeln på en låt som jag skrivit. Förmodligen min viktigaste låt hittills. Den handlar om rasismen som finns här i världen, framförallt. Den ifrågasätter dom människor som tar sig rättigheterna att döma andra människor pga hudfärg, efternamn eller vart dom kommer ifrån. Den ifrågasätter även samhället och media. För någonstans, precis som jag sjunger i låten, så är det något som är fel när framsidan får täcka vilken väska vår prinsessa har köpt till sitt bröllop, när det samma natt har dött flera människor i krig.

-

Jag har fått nog, helt enkelt. Jag har fått nog av alla smygrasistiska åsikter och kommentarer som man hör varje dag på jobbet, bussen eller på gatorna där vi bor. Jag tycker att det är sorgligt, att vi år 2013, inte kan samexistera med varandra. Ibland känns det som att vi går bakåt i utvecklingen, och inte framåt. Lyssna på låten, så förstår ni nog exakt vad jag vill ha sagt."

-

Igår var det EU-val och SD slutade på 9.7%. De fick alltså 2 mandat i EU-parlamentet. Jag mår så dåligt när jag tänker på hur det kan gå i riksdagsvalet i höst. Jag tycker också att alla borde läsa de här två artiklarna, 1 & 2.

Hittills till Väcker känslor





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: