Två rosa favoriter till håret

2014-03-20 @ 23:47:00
 
Är det något jag ofta får komplimanger för så är det mitt hår, och det jag oftast får höra är hur "glansigt och lent" det är eller hur pass "oslitet" det ser ut att vara. Det sistnämda beror förmdligen på att jag har naturligt spikrakt hår (Tycker det är sjukt tråkigt för övrigt) och därmed inte använder plattång så ofta, vilket ju brukar slita onödigt mycket på topparna. Dock fönar jag håret 9 av 10 gånger när jag har duschat så jag antar att det liksom blir +-0 ändå.
 
Huuur som helst.. 
Det finns två saker som jag nästan alltid har i håret efter duschen och det är Lee Stafford's Poker Straight som är ett kombinerat värmeskydd (plattångsskydd egentligen) /shine mist och Proffs Moroccan oil som är en billigare variant av typ arganolja. Tycker nästan bäst om Proffs variant och har provat flera olika dyrare oljor tidigare sååaattteee jaaa. Båda dessa luktar helt underbart, Lee Stafford sprayen har väääldigt stark doft som nästan är på gränsen till att det sticker i näsan, men det går över och det luktar godis så det är inget man stör sig på. Proffs oljan luktar också väldigt fräscht, vilket jag inte har upplevt på samma sätt tidigare med andra oljor.
 
Jag har i dehär i håret när det är på gränsen till fuktigt och precis innan jag fönar det. Först några sprut med sprayen i längderna och sedan en liten klick olja i topparna. Jag märker stor skillnad på när jag har i de och när jag inte har det. Håret blir både glansigare, fräschare och "lättare" att dra fingrarna igenom. Tips helt enkelt!
 
Skulle gissa på att oljan går på femtio kronor ca. och sprayen en knapp hundring. Billigt och bra med andra ord!
 
Hittills till Två rosa favoriter till håret





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: