Förklaring

2014-02-09 @ 20:51:00
 
Jag kan hålla med om att det var "bra" spelat från Jeppes sida, absolut. Det ger jag honom. Han gick därifrån med pengarna i handen. Värdighet fanns det väl mindre av just då.  Samtidigt ser jag det ur ett annat perspektiv än bara just att han spelade för att vinna och jag tycker verkligen att han spelade spelet på ett sätt som ständigt gick ut över andras välmående och som helt enkelt bottnade i att han gick över gränsen många gånger och han hade inga som helst problem med att behandla folk som skit. Tycker att han tog spelet på alldeles för stort allvar när han många gånger lät det gå så långt som till personangrepp. Sedan antar jag att även min empati för Aina spelar in väldigt mycket i varför jag skrev som jag gjorde. Tänk efter själv och försök att se det ur hennes perspektiv så får du säkert bättre uppfattning kring varför jag väljer att inte stå på "Jeppes sida". Visst, grattis till att han vann pengarna (dock en avsevärt lägre summa än vad han hade kunnat få till, haha tråkigt) men jag har så svårt att unna honom det när man har fått se hur illa han har behandlat i stort sett alla i huset på ett eller annat sätt under spelets gång. Sedan blir jag bara allmänt äcklad av hans hybris och egocentriska egenskaper som han inte är rädd för att visa så fort han får chansen. Du får jättegärna kalla mig och mina åsikter efterblivna med andra ord, för så länge jag kan stå för mina åsikter så rör det mig inte ryggen. Skulle däremot vilja ha en förklaring från din sida till hur du kan dra den parallellen endast för att du och jag tycker olika. Inte särskilt intellektuellt alls. Jag kan avsluta med att just meningen där jag skrev att jag önskar honom döden var ett praktexempel på när det kan vara bra att ta något med en nypa salt. Slå upp betydelsen och ha det bra! & Tack för kommentaren, älskar den här typen av argumentationer.
 
 
Hittills till Förklaring


Anonym

Tycker du har så räätt i det du säger!! blir rädd när det är så många som precis som kommentaren du fick tycker Jesper är "KING" osv :S




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: